READING

Cea mai creativă publicitate din toată lumea pentr...

Cea mai creativă publicitate din toată lumea pentru promovarea cărților

Într-un raport pentru anii 2015-2016 publicat de Asociația Internațională a Editorilor erau luate în vizor țările cu cele mai multe titluri noi publicate anual. Printre acestea se numără China cu un număr de 470.000 de cărți noi, urmează SUA cu 339.000 de cărți noi și Marea Britanie cu 173.000 de cărți noi. Numai aceste trei țări scot anual pe piață circa 982.000 de cărți. O cifră colosală. Cum să faci față atunci concurenței? Cum să scoți o carte din anonimat și s-o transformi în bestseller? Cum ajungi la cititor?

Evident, prin publicitate. Unii o fac șmecherește și subtil, alții fac campanii agresive, alții optează pentru publicitate inteligentă și dozată. Totul depinde de editor sau de distribuitor. Păi în această mare de cărți și publicitate există și din acelea care merită toată atenția noastră. Cele care îl vor sensibiliza și pe cel mai de piatră cititor, dacă o fi existând aceștia. Așa că am făcut o selecție cu cele mai creative și deștepte idei de publicitate pentru doza zilnică de inspirație. Așteptăm să ne scrieți în comentarii și părerile voastre.

Cărturești: Ești ceea ce citești

Agenție: JANDL Bratislava;

Campania inițiată în 2012 de Cărturești are la mijloc un concept vechi de când lumea, dar care a fost implementat abia câțiva ani în urmă. Cu toții știm că personalitatea noastră, în parte, se formează în urma lecturilor. De asta aveți grijă ce selectați, anunță posterele lor.

Biblioteca Luís Ángel Arango: Reading shapes you

Echipa de creație: Juan Pablo Navas, Gustavo Zapata;

Campania pentru una dintre cele mai mari biblioteci din Columbia promovează, în esență, aceeași idee ca și Cărturești, având însă la bază ilustrațiile create de artistul Mike Stilkey.

Penguin: A book can change the story of your life

Agenție: Y&R, Beijing, China;

Creată pentru Penguin China, campania aceasta este exemplul perfect despre cum poți spune totul în doar o singură imagine. Cărțile pot schimba viața spre bine.

Penguin: Escape into a book

Agenție: Saatchi & Saatchi, Singapore;

Tot pentru Penguin, de această dată pentru oficiul din Singapore, a fost creată campania care-i îndeamnă pe oameni să iasă din viețile lor alb-negru, din rutina lor zilnică și să facă o escapadă în cărți.

Oxford Bookstore: Don’t buy pirated books

Agenție: Mudra, Mumbai, India;

Cei de la Oxford Bookstore au găsit o metodă amuzantă pentru a aborda o problemă serioasă. Și le-a reușit, cred eu. Nu cumpăra cărți piratate pentru că astfel nu-l respecți pe autor, scriu ei. Vei cumpăra în loc de Dan Brown un Dan Clown.

Ana Second Hand Bookstore: Recycled books

Agenție: Leo Burnett, Singapore;

Magazinul care comercializează cărți la mâna a doua și-a explicat întreaga existență într-o singură imagine. Cred că le-aș fi client fidel pentru asta.

Studio H-57: Life în five seconds

Agenție: H-57 Creative Station, Italia;

O agenție de publicitate din Milano a scris și tipărit cartea Life în five seconds în care explică, printr-o serie de pictograme, aproximativ 200 de vieți ale unor oameni iluștri. Campania de promovare a cărții a urmat fidel stilul cărții.

Stories! bookstore: Books let you live a double life

Agenție: Kolle Rebbe, Hamburg, Germania;

O librărie a trecut de granița dintre real și imaginar, lansând o campanie care ilustrează perfect viața unui cititor și multitudinea de vieți pe care acesta o are citind cărți.

Mint Vinetu bookstore: Become someone else

Agenție: Love Agency, Vilnius, Lituania;

Campania asta a devenit virală pe rețele de socializare. De ce? Pentru că ilustrează perfect ceea ce-ți poate oferi o carte: posibilitate de a deveni altcineva măcar pentru câteva ore.

Fahrenheit 451: Burn after reading

Client: The Austin Creative Department;

Pornind de la ideea pe care o înaintează în carte scriitorul, a fost creată o copertă care-i ilustrează perfect esența. Un chibrit în titlu și un cotor care-ți permite să aprinzi cartea. Autorul parcă și te îndeamnă s-o citești sau s-o arzi. E alegerea fiecăruia.

PC: www.adsoftheworld.com; Pinterest

Comentarii

comentarii


Am visat aseară că mâncam alături de Monstrul Zburător de Spaghete. Mi-a întins o bere și mi-a spus s-o beau acum… cât n-am ajuns în iad. În iad berea e caldă și stripperii bătrâni.

Follow on Instagram @doinafikhman

RELATED POST

Your email address will not be published. Required fields are marked *

INSTAGRAM
CUNOAȘTE-NE