READING

(I) 5 inovații care combină tehnologia și cărțile...

(I) 5 inovații care combină tehnologia și cărțile

Cărțile tradiționale sau cărțile electronice? Veșnica dilemă a bibliofililor. Totuși, există unele cărți care combină tradiționalismul și tehnologia.

Imaginați-vă o carte tipărită care vă oferă șansa să căutați informație pe Wikipedia sau Google cu un singur gest al mânii. Or, că o carte tipărită vă oferă șansa să scrieți direct pe pagina personală de Facebook.

Există oameni inteligenți și cu viziuni curajoase în întreaga lume care încearcă să facă acest lucru.

1. Bunăoară, proiectul Blink. Creat de Manolis Kelaidis, designer la Royal College of Art din Londra, proiectul acestuia combină o carte tradițională cu un conținut digital. Blink are butoane care sunt tipărite cu cerneală conductivă. Când atingeți un cuvânt, cartea va trimite o comandă către un calculator din apropiere, folosind bluetooth-ul ascuns în coperta cărții. Drept rezultat, calculatorul va căuta cuvântul online. Primul prototip al acestei cărți, The Making of blueBook: Completing the Connection Between the Analogue and Digital Worlds, a fost printat în 2006.

 PC: www.manokel.com
PC: www.manokel.com

2. Următorul pe listă este proiectul PhoneBook creat în 2009 de un developer japonez de la Mobile Art Lab. Această carte, dedicată copiilor, are două părți componente: cartea tradițională și un iPhone. Cum funcționează? Descarci din App Store aplicația Ride! Ride!, o instalezi în iPhone și o pornești, apoi introduci telefonul în mijlocul cărții tradiționale și imaginile video vor fi complementare celor tipărite.

3. Proiectul The Next Ten a fost elaborat în 2011 de agenția daneză Fitzroy. Funcționează acest proiect după principiul cărții de mai sus — PhoneBook. The Next Ten prezintă ideile unor cunoscuți gânditori danezi din domenii diferite, scopul proiectului, la acel moment, fiind să prevadă cum se va împleti business-ul, tehnologia și cultura în următorii 10 ani.

4. Proiectul Electrolibrary este diploma de licență (2012) a designer-ului Waldek Węgrzyn, fost student la Academia de Arte Plastice din Katowice, Polonia. Ideea proiectului a pornit de la manifestul lui El Lissitzky publicat în revista Merz în iulie 1923. El Lissitzky, artist și designer rus, anticipa în manifestul său că tipăriturile vor evolua în medii întreținute de electricitate.

Astfel, Waldek Węgrzyn a creat o carte de 32 de pagini și a conectat-o la calculator prin intermediul unui cablu USB. Cartea va funcționa exact ca un mouse sau tastatură și-ți va oferi ocazia să controlezi ceea ce apare pe ecranul calculatorului. Totuși, cititorul trebuie să fie conectat la un site creat dinadins pentru această carte elektrobiblioteka.net. Cititorul, în așa mod, va întoarce paginile, iar sensorii din ilustrațiile statice vor activa animațiile de pe site.

5. În timp ce alte proiecte au nevoie de o foaie specială, conceptul următorului proiect oferă mult mai mult. FingerLink, un nume de cod pentru un prototip creat de Fujitsu Technologies, poate conecta orice carte cu un mediu digital. De altfel, ar putea fi oricare obiect.

Prezentat în august 2013 pentru prima dată, prototipul identifică obiectele pe care le atinge degetul tău în timp real. În asemenea mod, suprafața atinsă se transformă într-o interfață touchscreen.

Prin urmare, acest proiect funcționează ca ecranul unei tablete, cu singura diferență că este o carte tradițională.

Comentarii

comentarii


Am visat aseară că mâncam alături de Monstrul Zburător de Spaghete. Mi-a întins o bere și mi-a spus s-o beau acum… cât n-am ajuns în iad. În iad berea e caldă și stripperii bătrâni. Follow on Instagram @doinafikhman

RELATED POST

Your email address will not be published. Required fields are marked *

INSTAGRAM
CUNOAȘTE-NE